22 grudnia, 2013

Wojciech Wiktorowski - Upiory Czarnobyla - recenzja książki

Właśnie przeczytałem powieść Wojciecha Wiktorowskiego, wydaną w 2011 r.  Cała fabuła osnuta jest wokół tajemniczej śmierci fizyka, który kwestionował oficjalne wyniki pomiarów i przeprowadzał własne, nieoficjalne badania skażeń powietrza po katastrofie w Czarnobylu. Akcja jest wartka, książkę przeczytałem w dwa dni i autentycznie mnie wciągnęła. Niestety, na samym końcu widzimy notkę "wszelkie podobieństwo jest przypadkowe". Szkoda, bo już zacząłem identyfikować postaci, choć mało prawdopodobne wydawało mi się przesłuchanie prof. Jaworowskiego przez agenta KGB, który wkręcił się do pracy w CLOR, wcześniej pracując w czarnobylskiej elektrowni. Książkę kończą kserokopie wycinków prasowych i raportów dotyczących katastrofy. W treści znajduje się trochę danych z zakresu fizyki jądrowej, m.in. skład izotopowy opadu radioaktywnego, na podstawie którego ustalono, że źródłem skażenia jest reaktor (a nie bomba atomowa), a także stopień wypalenia paliwa :) 
Książkę polecam wszystkim pasjonatom katastrofy czarnobylskiej oraz miłośnikom historii kryminalnych, detektywistycznych i szpiegowskich. Do nabycia na Allegro w przystępnej cenie 7 zł + przesyłka :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli znajdziesz błąd lub chcesz podzielić się opinią, zapraszam!

[komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez administratora]