07 stycznia, 2021

Układy konstrukcyjne dozymetrów

O podstawowych układach konstrukcyjnych dozymetrów do użytku amatorskiego planowałem pisać już od dłuższego czasu. Zapowiedzi notki na ten temat pojawiały się na blogu przy prawie każdej recenzji kieszonkowego miernika. Ponieważ jednak tekst rozrósł się do rozmiarów przekraczających ramy typowego wpisu na blogu, postanowiłem opublikować go w czasopiśmie naukowym. Przekonały mnie do tego pozytywne opinie specjalistów, za które chciałbym w tym miejscu podziękować. Wybór padł na Postępy Techniki Jądrowej, w których, po naniesieniu niezbędnych poprawek i uzupełnień, artykuł właśnie został opublikowany. 

Nie chcąc spoilerować, zamieszczam tylko streszczenie artykułu i link do numeru PTJ, w którym został opublikowany (strony 27-35) - http://www.ichtj.waw.pl/ptj/Pliki/ptj2020no4.pdf



Zapraszam do lektury i czekam na recenzje w komentarzach. Planuję raz na jakiś czas publikować na łamach tego pisma, gdyż internet, choć tak nośny, jest jednak też bardzo ulotny. 

2 komentarze:

  1. Witam, Przeczytałem artykuł i wyszedł bardzo dobrze. Niczego nowego się nie dowiedziałem czego bym na blogu nie wyczytał, ale przynajmniej w jednym miejscu znalazła się skondensowana informacja o tych małych przyrządach pomiarowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! O to właśnie mi chodziło, podsumować, zsyntetyzować, wyciągnąć wnioski i puścić w świat. Ciekawe, czy wywołam jakąś polemikę na łamach PTJ ;)

      Usuń

Jeśli znajdziesz błąd lub chcesz podzielić się opinią, zapraszam!

[komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez administratora]